Leestijd: 5 minuten
Het werken voor een (facilitair) detacheerder biedt talloze voordelen. Maar eerlijk is eerlijk, soms kan het voor een detacheerder een uitdaging zijn om hun medewerkers of kandidaten optimaal te ondersteunen, vooral als de fysieke afstand tussen de detacheerder en de medewerker groot is, zoals bijvoorbeeld het geval is wanneer het detacheringskantoor in Amersfoort zit en de medewerker werkt in Den Bosch. Laten we eens kijken naar mogelijke vervelende ervaringen die kunnen optreden wanneer je werkt of solliciteert bij een facilitair detacheerder.
Vervelende ervaringen als werkzoekende
Detacheerders té commercieel?
Detacheerders zijn vaak commerciële organisaties die winst maken door vraag en aanbod in arbeidsbemiddeling bij elkaar te brengen. In een competitieve arbeidsmarkt, zoals die van 2023, moeten recruiters soms creatief zijn om het juiste talent voor hun vacatures te vinden. Helaas zijn er recruiters die kandidaten benaderen zonder voldoende aandacht te besteden aan de juiste match.
Bij Facility streven we ernaar om altijd goed af te stemmen op iemands ambities en behoeften, in plaats van willekeurig vacatures aan te bieden zonder contact te maken.
Salaris vs. Tarief
Een stigma is ontstaan waarbij detacheerders worden gezien als profiteurs die flink verdienen over de rug van gedetacheerde medewerkers. Het idee dat het tarief waarvoor je wordt verkocht aan de opdrachtgever veel hoger is dan je bruto uurloon, is bekend. Hoewel detacheerders zeker winst maken, zitten er onder het tarief meer kosten dan alleen het uurloon.
Bij Facility streven we naar transparantie en leggen we uit hoe het tarief is opgebouwd, inclusief reiskosten, verzekeringen en andere faciliteiten. Lees hier meer over hoe het tarief bij Facility is opgebouwd.
Onpersoonlijk contact
Het komt voor dat sollicitanten na het solliciteren niets meer horen. Sommige recruiters sturen blindelings uitnodigingen zonder persoonlijke aandacht, en daardoor ontstaat het gevoel van een gebrek aan interesse in de kandidaat. Lees hier wat je kan verwachten tijdens de sollicitatieprocedure.
Bij Facility streven we naar persoonlijk contact en een goede match, waarbij we luisteren naar individuele wensen en ambities. Daarom gaat onze voorkeur ook altijd uit naar een persoonlijke kennismaking bij ons op kantoor in Amersfoort, zo kan je gelijk ons kantoor zien en de kantoorcollega’s ontmoeten.
Vervelende ervaringen als medewerker
Slechte bereikbaarheid
Bij grote detacheerders kan het moeilijk zijn om de juiste persoon te bereiken. Bij Facility zorgen we voor goede onboarding en duidelijke communicatie, zodat medewerkers weten wie ze voor welke vraag kunnen benaderen.
Gebrek aan verbinding
Gedetacheerde medewerkers voelen zich soms meer verbonden met de opdrachtgever dan met de detacheerder. Bij Facility hechten we waarde aan de relatie met onze medewerkers en Field Managers houden regelmatig contact om te zorgen dat ze zich zowel met de opdrachtgever als met Facility verbonden voelen. Lees hier hoeveel contact je mag verwachten als medewerker van Facility.
Conclusie
Bij Facility doen we er alles aan om deze mogelijke negatieve ervaringen te vermijden. Onze persoonlijke aanpak, transparante communicatie en betrokkenheid dragen bij aan een positieve ervaring voor zowel werkzoekenden als medewerkers. We streven ernaar om de meest persoonlijke en betrokken detacheerder te zijn.
Heb je vragen of wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op!